Pro maminku

Moje mamka nemá žádný výrazný koníček ani sběratelskou vášeň. Já zase nerada kupuju vyložené krámy a lapače prachu. Takže vymyslet pro mamku dárek k narozeninám nebylo jen tak. Zvlášť když na letošní rok připadly narozeniny šedesáté.

Vzhledem k tomu, že jednou z hlavních náplní mého volného času je momentálně pletení, rozhodla jsem se uplést mamce šátek. Reynu. Ukázala se být náročnější, než jsem čekala. Mám tam chyby. Ne málo, a jsou vidět. Ale usoudila jsem, že lepší Reynu teď nejsem schopná uplést, a mamince jsem slíbila, že jí upletu novou (a větší), až toho schopná budu.

Focení jsem nechala na poslední chvilku, těsně než nám oslavenkyně odjela z návštěvy zpátky do Prahy.




Nápad na druhý dárek mi vnukla mamka sama. S oblibou obdarovává blízké příbuzné při životních jubileích stejným počtem předmětů, kolik jim je let. Babička dostala teď k osmdesátinám 80 ženských románů. Před deseti lety k sedmdesátinám to bylo 70 předmětů do domácnosti. Strejda kdysi dostal tuším 70 lahví piva různých značek.

Já jsem se rozhodla pro minimalističtější variantu a s Verunkou jsme během necelých dvou měsíců vyrobily 60 výkresů. Zpočátku jsem to brala velmi zodpovědně a hledala inspiraci na různé nové a zajímavé výtvarné techniky, nejčastěji na Nápadech pro Aničku. Časem už tahle smršť mnou řízeného tvoření přestala Verunku bavit a tak jsem byla ráda, že si někdy maluje i sama nebo se slečnami na hlídání a sbírala všechny použitelné výtvory. Nevěřila jsem, ale opravdu jsme daly dohromady 70 obrázků. Pak už je jen očíslovat, všechny si je vyfotit a dárkově převázat. Hotovo. Na mamce se radost z dárků nějak extra nepozná, ale snad se jí aspoň trochu líbily.











.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Steek

Vlaštovky

Můj minimalistický šatník