O nespavosti a psychické závislosti

O nespavosti jsem se tu už asi kdysi zmiňovala. Navštěvuje mě holka jedna otravná už cca rok, zejména v podobě probuzení nad ránem a potíží s opětovným usnutím. Někdy i týden v kuse spím dobře. Někdy zas týden v kuse špatně. Ráda bych se milé nespavosti zbavila nebo ji výrazně omezila a netuším moc, jak. Zkouším tedy, co se dá. Běhání a meditaci všímavosti a zeleninu s vysokým obsahem vápníku. Špunty do uší a krytky na oči. Modlitbu, samozřejmě. Nově i psychoterapii. Většina z těch věcí je samozřejmě prospěšná i na jiné věci, než na dobrý spánek, takže si nestěžuju. Vlastně mě nespavost vede ke zdravějšímu životnímu stylu.

Na jedné akci asi před měsícem jsem se nechala zlákat a koupila jsem si aromaterapeutickou směs. Směs čtyř olejíčků napomáhající zklidnění a dobrému spánku. Kápnout na kapesníček, přičichnout, spát. Asi týden jsem měla pocit, že to funguje. Další týden, že moc ne. (Tedy klasický průběh mojí nespavosti. :) Ale kapala jsem dál. A další týden už jsem začala vnímat první známky psychické závislosti. Probudím se v noci, a místo abych se otočila na druhý bok a spala dál (což se taky někdy zadaří), moje myšlenky vedou k - olejíčku. Že si musím kápnout. Že si musím čuchnout. Jinak neusnu. Šmátrám ve tmě po lahvičce, odšroubovat, nevylít zbytečně moc, kápnout na kapesníček - kde je ten kapesníček?? - zašroubovat, odložit lahvičku (bacha, aby neskončila pod postelí), položit hlavu na polštář, přičichnout ke kapesníčku - kde je zase ten kapesníček??  - a spát. V tu chvíli už jsem samozřejmě úplně probuzená a uvědomím si, že se mi chce na záchod, a že to asi nezaspím, a že teda asi budu muset jít, a že teda asi zas budu čučet do stropu aspoň hodinu...

Tudy ne! :) Moje sklony k psychické závislosti jsou nejspíš nadprůměrné, a ať je jakkoli lákavé pomáhat si ke spánku něčím tak přírodním, voňavým a příjemným, jako jsou aromaolejíčky, já budu muset zůstat u svých pokusů o systémová řešení. V rámci dnešního dopoledního výběhu jsem tedy milý olejíček vyhodila do odpadků. Mám trochu strach, jak budu bez něj usínat. Tak mi držte palce!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vlaštovky

Steek

Můj minimalistický šatník