Na výstavu

V posledních dvou týdnech jsme byli na dvou výstavách, obě jsou v Brně, ani na jedné se nesmí fotit a obě je moc doporučuju. 

Nejdřív jsme vyrazili s dětmi do Diecézního muzea na Petrově na stálou expozici Vita Christi. Popravdě jsem neměla velká očekávání, a byla jsem příjemně překvapená provedením výstavy - tmavé zdi i stropy, příšeří, exponáty efektně nasvícené. Obrazy, sochy a předměty používáné při bohoslužbách, seřazené tématicky podle jednotlivých etap Ježíšova života, od narození až po zmrtvýchvstání. Výstava není velká a Verunka (skoro 4) ji krásně zvládla a o všechno se zajímala. S Radovánkem (rok a půl) měl Tom tedy víc práce, takhle malé dítě ještě sakrální umění neocení. Naopak ve vestibulu muzea obě děti ocenily dotykový displej s omalovánkou a já možnost přidat pár dílků v puzzle Madony z Veveří.





Na další výstavu jsme šli s Tomem sami, když si Verunka s Radovánkem užívali návštěvu dědy a babičky. Karel Otto Hrubý - fotograf, pedagog, teoretik v Domě umění města Brna. Fotografie od 40. až do 80. let. Reportáže, momentky z každodenního života ve městě, folklórní náměty, krajina. Fotek spousta, nejvíc mě bavily asi každodenní momentky. Miluju fotky z minulého století, baví mě přemýšlet nad tím, co všechno je dnes (alespoň na pohled) jinak a jak ti lidé, pánové v kloboucích, paní v kabátech a šátcích, asi přemýšleli, o čem si povídali, čím žili. Kupodivu (protože krajinnou fotografie ocenit moc neumím) ve mě ale zanechaly dojem i fotky z cyklu Poezie pole. Zas asi hlavně ten kontrast oproti současnosti s velkými lány řepkových polí: políčka - nudličky - z 50. let, připomínaly nám s Tomem záběry z rýžových polí někde v jižní Asii. Výstava trvá do 4.3., kdo ji chcete navštívit, pospěšte :) Baby friendly moc není, řekla bych, ale pokud byste s sebou děti přeci jen vzali, můžou si pak ve vstupní hale vybarvit právě některou z fotografií polí.





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Steek

Vlaštovky

Můj minimalistický šatník