Rudí prezidenti



Na dokumentární cyklus Rudí prezidenti mě upozornila Syroovka. Jednotlivé díly běží každý pátek od 21 hodin na ČT2, v archivu jsou pak k dispozici tady.Název asi mluví za vše. Jsou to dokumenty o pěti československých prezidentech komunistické éry pohledem dobových záznamů. Cílem autorů bylo "vyvolat co pocit doby, o které jednotlivé díly cyklu vyprávějí". To se myslím povedlo.
Máme s Tomem za sebou zatím první díl o Klementu Gottwaldovi. Síla. Pro mě aspoň jo. Jsem naprostý ignorant, co se událostí 40. a 50. let minulého století v naší zemi týče. Vím tak zhruba, co se dělo, ale podrobnosti, jak se to stalo, kdo, jak a proč ke komunistickému převratu přispěl svou činností (či nečinností), vlastně vůbec netuším. Byť možná zvlášť v dnešní době se podobné znalosti mohou hodit (tajně doufám, že ne, s Tomem jsme si během koukání několikrát říkali: "Tohle už se dneska u nás stát nemůže, viď?"). A tak si doplňuju vzdělání. Překvapilo mě, jak kvalitní videozáznamy máme už ze 40. let. Jsem nalákaná víc si zjistit, přečíst (doporučíte něco?)... a jsem zvědavá (nevím, jestli se vzhledem k tématu dá  říct, že se těším) na další díly.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vlaštovky

Steek

Můj minimalistický šatník