Bez obalu

Začala jsem se zajímat od zero waste. A když říkám začala, tak myslím pořádně, jako vždy, když se do něčeho pustím. Na 100%. Ze starých plínek vyrábím látkové kapesníky. Přestávám používat jednorázové utěrky a s Radovánkem (a na noc a na ven i s V.) se pokouším o návrat k látkovkám. Přemýšlím o komunitním kompostéru (to asi neklapne) nebo vermikompostéru (bojím se žížal a mušek po celém bytě, ale prý to tak hrozné nebývá). Přečetla jsem perfektní a velmi podrobnou knihu Domácnost bez odpadu od Bei Johnson (můžu případně půjčit, je fakt super a najdete tam návod úplně na všechno). Mám v plánu šít záclonové pytlíky na ovoce a zeleninu a biobavlněné na sypké potraviny. Pečlivě vymývám všechny šroubovací skleničky, co se k nám domů dostanou, k dalšímu použití. Dárky balím do papírových tašek z Rohlik.cz. Ruce si mažu místo krému mandlovým olejem nebo kokosákem. A začala jsem zjišťovat, kde a jak je možné v Brně bezobalově nakupovat.

Zatím jsem vyzkoušela jen Bezobalový obchod Brno v přízemí paneláku na Lesné. Líbí se mi, jak čistě a jednoduše vypadají potraviny vystavené ve velkých sklenicích. Paní prodavačka je moc milá. Nakupování do vlastních přinesených nádob je cool. Jen přemýšlím, co s cenou, protože obilí a luštěniny, které objednáváme ve tříkilových (plastových) pytlích za velkoobchodní ceny od Probia je bio, vyjde levněji a ještě mi ho pánové doručí až domů. Jedna možnost by byla zkusit od Probia brát větší balení (15kg například), nicméně co by na to řekli moli, nevím... a tak zatím aspoň do těch pytlů od obilí házíme další plastový odpad z domácnosti (pořád ještě se najde) a poctivě třídíme.



Bez obalu jsou taky mazlíci, které poslední dobou ráda šiju jako dárky podle této knížky. Naposledy jsem vyráběla osla Tristana a lišáka Baltazara, jednoho ke křtu pro Jonatána a jednoho k narozeninám pro jeho bráchu Jáchyma. Jednoduché šití, docela fajn výsledky a těším se, až se trochu osmělím, že začnu vytvářet vlastní zvířata nebo třeba Jóžina z bážin :) (Jenom nevím, čím je plnit, duté vlákno je prostě co se týče údržby nepřekonatelné. Ale asi ovčí rouno aspoň zkusím.)




A Verunka se naprosto bez obalu směje u animované pohádky O pejskovi a kočičce. Na videjka a pohádky různého druhu čučí každý den, ale takovéhle záchvaty smíchu jsem u ní ještě nezažila. Kdo máte děti kolem 4 let (ale možná i starší nebo mladší, co já vím), můžete vyzkoušet.



Komentáře

  1. Tak to je skvělé, že je nás pořád více :-) Taky se snažíme o zero waste, mám podobně našlápnuto a Domácnost bez odpadu jsem četla. Pro mě inspirativní. Tak držím pěsti ať se nejen na této cestě daří! Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za držení palců děkuju, bude potřeba hlavně ve chvíli, kdy vlna počátečního nadšení opadne :) Každopádně taky jsem ráda, že se ZW myšlenka šíří!

      Vymazat
  2. Pejsek a kočička u nás frčí i audio, hlavně jak pekli dort! Beu Johnson jsem před nedávnem přelouskala, ale asi zůstanu u svého intuitivního conejmíňodpadu, conejmíňotravovat mandžu a haranty :D Místo vermikompostéru pořizujem nakonec morče a vypadá, že se nám podaří i ta komunitní biopopelnice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Komunitní biopopelnice mě zajímá velmi, pokud se vám podaří, dej vědět, ať mám argumenty i pro naši městskou část... U nás je dost oblíbený, jak pejsek sežral mýdlo :) ale audio, to je dobrej nápad, seženem do auta, ať nemusíme poslouchat pořád dokola Radovanovy radovánky.

      Vymazat
  3. Jůů, dobrej trend! Já se nacházím na opačným spektru, už roky jsem nepoužil žádný z kontejnerů na recyklovanej odpad a hodlám v tom urputně pokračovat, neuznávám dotace z našich daní pro firmy na jejich recyklační business a jsem proti neestetickému hyzdění veřejného prostranství měst a obcí kontejnery. Hodlám v tom pokračovat a pár příznivců jsem už taky našel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak dokud používáte alespoň kontejnery na směsný odpad a neházíte to do lesíka nebo z okna, tak za mě pořád docela dobrý ;)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Steek

Vlaštovky

Můj minimalistický šatník