Na tom našem rybníčku

... se letos vylíhlo. Labuťátka, kachňátka a lysčátka (??). Ta poslední jsem viděla nejspíš vůbec poprvé v životě. Jsou ze všech mláďat nejmenší a taky nejplašší. Drží se stranou v rákosí a máma (nebo táta?) jim nosí ukořistěnou housku.
Mimochodem, letos poprvé jsem taky řešila, čím labutě a ostatní nejlépe krmit. Že pečivo není vhodné, to jsem tušila. Obsahuje sice kalorie, ale málo dalších potřebných látek, a tak ptáci nacpaní pečivem a bez motivace hledat si jinou potravu mohou pak paradoxně trpět podvýživou. My jsme uvařili celozrnné těstoviny. Ale prý je vhodné i obilí, obilný šrot nebo čínské zelí. A labutím nakonec úplně nejvíc chutnal jetel natrhaný na blízké louce.
S Radovánkem je to u rybníka trochu boj. Přesvědčit ho, že u vody ho budu držet minimálně za ruku, a nejlépe na klíně, spotřebuje velkou dávku psychických i fyzických sil. Na focení jsem si musela přizvat na pomoc Toma (i on odcházel po necelé hodince poněkud psychicky i fyzicky znaven).








Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Steek

Vlaštovky

Můj minimalistický šatník