Kalhotová premiéra

Verunčino docházení do lesní školky mě inspirovalo a ráda bych s dětmi trávila více času venku, za každého počasí. A tak by se mi hodily alespoň trochu vodě odolné kalhoty. Kupovat softshelláky se mi ale nechtělo, přeci jen mi přišly ceny docela vysoké, a tak jsem si řekla, že si je ušiju. A že si střih (od mých oblíbených Šijte s námi) nejdřív vyzkouším. Vznikly tedy tyto plátěné kalhoty.

A nebudu kecat - mám z nich fakt radost. Foto tutoriály od holek ze Šijte s námi mám ráda, bývají pro mě totiž vždy velmi srozumitelné, a ani toto šití nebyly výjimkou. Nejnapínavější fáze nastala tedy ve chvíli zkoušení a upravování kalhot tak, aby mi dobře padly. Netuším, jak vypadají profesionální postupy. Já jsem prostě zkoušela, špendlila a zabírala a znovu zkoušela a špendlila další odstávající boule na bocích a zase zabírala. Taky jsem přidala záševky vzadu v pase. Postup čistě intuitivní, naštěstí ale vyšel. (Teda aspoň myslím, že vyšel. Já ani nevím, jak mají vypadat dokonale padnoucí kalhoty, popravdě.)

Po došití jsem si řekla, že se jen tak mrknu, jak šijou kalhoty jiní, načež jsem se dostala do mírné depky díky zjištění, že jsem vlastně postupovala blbě (vnitřní šev nohavic se prý nikdy nikdy nikdy nemá šít od jednoho kotníku na jeden zátah přes rozkrok ke druhému, ale ideálně vždy od kolene nahoru a pak dolů a to stejné u druhé nohavice - tvrdí Ada z Módního pekla). Inu, v nejhorším se mi po vyprání překroutí švy a já už budu příště chytřejší...

Je mi jasné, že softshell se bude chovat zas úplně jinak než tenounké (a levné) bavlněné plátno, tak mi držet palce. :)


  

Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vlaštovky

Steek

Můj minimalistický šatník